Tuesday 5 February 2013

When the sunrise

Antara gambar yang menjadi feveret aku pada tahun ni.aku suka gambar ni sebabnya..aku boleh tunjuk pada orang..macam mana geng geng photographer yang minat genre ladscape beraksi.gambar ni di shoot pada pukol 6.32pagi...

.jadual seorang pemburu cahaya terbitnya matahari bermula pada pukul 4 pagi..biasanya kitorang akan bangun dan mula memikirkan port port yang menarik kekadang tu sampai ke serata negeri kitorang pergi cari port..dan melihat pada keadaan cuaca..kalau aku.biasanya aku tengok ada ke tak bintang dilangit..kalau ada maknanya kemungkinan untuk cuaca ok tu memang ada la..bila dah set leklok..sebelom subuh kitorang dah bertolak ke lokasi..then semayang subuh kat masjid berdekatan..dah siap semayang..maka berkerumun la kitorang ke port yang telah dirancangkan..then setting kamera..menunggu munculnya sinar pertama..yang biasa korang dok tengok ada kaler merah..pink..oren..benda tu akan muncul sekejap je..kalau sempat shoot sempat la..dan yang perlu kami sematkan dalam kepala otak..apa pon terjadi..mana la tau tetiba hujan..tetiba mendung..semuanya berlaku dengan kehendak ALLAH..

1 comment:

Unknown said...

waaa .. seyess cantik !!